-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52070 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

عدل خرا را با توجه به اين كه كودكان زيادي ممكن است در يك زلزله از بين بروند ثابت كنيد ؟
سرچشمه ظلم يكي از عناصر زير است: الف) جهل ب) ضعف.
يعني كسي كه ظلم ميكند يا از سر ناداني است مثل كسي كه نادانستهپايش را روي دست كسي ميگذارد و بدين جهت نادانسته ظلم ميكند و يا ازسر ضعف است مثلاً يكي از دلايل عمده ظلم قدرها ضعف آنهاست و اين كهخود را در برابر ديگران ضعيف ميبينند.
ولي ذات اقدس پروردگار از هر گونه جهل و ضعف مبراست؛ يعني، جهلو نقص بر او محال است. شما ميتوانيد آثار قدرت و علم مطلق الهي را در هرگونه و هر ذره جهان مشاهده كنيد. پس دليلي وجود ندارد كه خداوند ظلمكند( سبحان الله).
اما اين كه اگر كودكي در اثر زلزله و يا حوادث ديگر بميرد آيا با عدل الهيچگونه سازگار است؟
اولاً هر كسي در اين زندگي در اثر حادثه و يا بيماري و... از دنيا ميرودبنابراين از اين جهت تفاوتي بين افراد نيست.
از نظر ميزان عمر هم نوعاً افراد با يكديگر مساوي نيستند و دليل آن شرايطمختلفي است كه براي آنها وجود داشته؛ برخي از اين شرايط خارج از قلمروتوانايي و اختيار آنها بوده و برخي به دست خودشان بوجود آمده است.
در هر صورت هم عمرها متفاوت است، هم اين كه نوع افراد در اثر بيماريو حوادث ميميرند.
حال كودكي كه ناخواسته در زلزله و يا حادثه ديگر از بين ميرود از اينجهت با ديگران متفاوت است كه فرصت زندگي و تكامل نيافته است و اززندگي بهره نبرده است ولي خداوند متعال براي چنين افرادي در عالم برزخفرصتي پيش خواهد آورد تا تكامل خود را پيدا كنند و از آنچه در دنيا محرومشدهاند بهرهمند ميگردند. علاوه بر اين كه چنين كودكاني به خاطر معصومبودن حتماً اهل بهشت هستند.
بنابر اين اگر در اين جا كسي به دليل حوادثي كه پيش ميآيد جبراً از تكاملباز بماند خداوند فرصت بر ترقي به آنها خواهد داد. علاوه بر اين كه از نظرپاداش اخروي نيز جايگاه مناسبي خواهند داشت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.